Recent Posts

Visit http://www.ipligence.com

Sunday, April 14, 2013

Gambar-Gambar Operasi Anjing Perang Mengesan Mayat Dan Senjata Pengganas Sulu




Kompeni Anjing Perang..itulah antara kompeni atau unit yang bersama dalam mana-mana perang atau operasi ketenteraan. Operasi menyelamat dan mengesan juga melibatkan mereka kiranya ada bencana gempa bumi..ada bangunan runtuh..Kompeni ini berpusat d PULADA, Ulu Tiram. Johor !




Kali ini..di Lahad Datu..Kompeni Anjing Perang bukan lagi berhadapan dengan mencari mayat dalam runtuhan gempabumi..kali ini..unit ini d tugaskan memburu pengganas..mengesan senjata malah mengesan mayat pengganas yang berselerak d tanam d kawasan paya..

Tujuan puok babi kiram ni hanya satu..nak perlahankan pergerakan Anggota Keselamatan kita memburu mereka..Kiram III vavi silap besar..dia berhadapan dengan Malaysia dengan seluruh doa rakyat Malaysia..akhirnya Allah permudahkan segalanya kepada semua yang terlibat !

Beberapa ekor anjing yang d latih khusus untuk mengesan dan memburu musuh termasuk dari jenis German Sherperd atau Alsatian yang d latih khusus termasuk mengesan senjata termasuk bahan letupan..anjing ini d latih khusus mengikut kemahiran tersendiri.












Ada yang pakar jejak manusia..ada yang pakar jejak mayat..ada yang pakar jejak senjata..!

0 komen:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More