Recent Posts

Visit http://www.ipligence.com

Friday, May 25, 2012

Manchester City Juara EPL 2011/2012



Sebelum ini, jika disebut Manchester City orang akan memandang sipi sahaja. Bahkan, jika saya mencari jersi atau apa sahaja yang berkaitan dengan Manchester City memang sangat sukar untuk saya perolehi. Ketika segmen sukan di akhir berita pun tidak pernah mempamerkan berita kemenangan atau kekalahan MC kecualilah kalau dia bertemu dengan tim 'big four'. Ketika MC di ambang juara, barulah produk berkenaan dengan MC dijual oleh kebanyakan peniaga terutama jersinya. 

Manchester City juara hanya dengan perbezaan jumlah jaringan. Satu sejarah baru dalam EPL tercipta. 


Piala Premier League telah dimenangi sebanyak 3 kali. Kali terakhir pada tahun 1968 iaitu 44 tahun yang lalu. Lama tuuu..

Permainan yang dipamerkan pada perlawanan ketika itu penuh dramatik. Saya pasti, tumpuan penonton ketika itu lebih tertumpu kepada perlawanan Manchester City bertemu dengan QPR. Di bawah ini terdapat beberapa link youtube untuk tontonan anda.



Manchester City 3-2 QPR: Premier League - All Goals & Highlights 13.05.2012




City vs United The Last 5 minutes of English Premier League 2011-2012



        Best Man City and Man United fan reactions to Aguero's title winning goal



Penentuan sama ada Kota Manchester akan menjadi biru atau merah pada waktu itu telah pun diketahui. Warga "biru" Manchester terus bersorak gembira dan Manchester 'merah' pula bersedih di atas kekalahan mereka. Apapun, tahniah kepada semua pasukan. 


HORAIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII... MC JUARAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.... Aduh. Sakit tekakku teriak.....



0 komen:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More