Recent Posts

Visit http://www.ipligence.com

Monday, October 15, 2012

SYRIA: Dr Yusof Qardawi isytihar IRAN musuh umat Islam!!



GEMPAR! 

setelah puas berdiplomasi akhirnya DR Yusof al-Qardawi yg dianggap sebagai antara tempat rujukan gerakan Ikhwan Muslimin ....dlm khutbah Jumaatnya di DOHA, QATAR kelmarin12/10/2002 telah mengisytiharkan IRAN, sebagai musuh umat Islam zaman kini....di samping RUSIA dan CHINA... 

iaitu bilamana IRAN secara terang2an telah membantu dlm memerangi rakyat Syria sejak lebih 18 bulan ini HINGGA telah mengorbankan lebih 25 ribu nyawa umat islam yg tak berdosa.... ...manakala angka pelarian pula kini hampir mencecah 2 juta org.. 

beliau meminta umat Islam yg bakal ke Mekah utk menunaikan Haji tahun ini supaya berdoa semoga Allah swt segera menghancurkan rejim2 tersebut khasnya IRAN yg disifatkannya telah mengkhianati umat Islam secara terang2an...ANTARA lain kata beliau: 


" Iran adalah musuh kita musuh (umat islam) dan umat arab...mangsa2 pembunuhan di Syria adalah akibat kerja2 orang Iran, China, Russia di samping tentera rejim Nusairi sendiri.." 

" org2 Iran telah berdiri bersama rejim Nusairi di Syria utk memerangi dan MEMBUNUH bangsa ARAB/ Syria semata2 utk memenuhi hasrat mereka menubuhkan kembali empayar Parsi mereka (yg telah musnah dulu).." 

" sejahat2 Shah Iran dahulu belum sampai memerangi suatu bangsa lain sebagaimana yg kamu (IRAN) lakukan skrg! 

" demikian juga Hizbola Lubnan......yg telah tergamak mengirim pejuang2nya ke Syria...(utk tujuan yg sama)..akhirnya mereka pulang dengan membawa keranda berisi mayat pejuang2 mereka..." 

" wahai masyarakat Iran, takutlah kalian pada Allah swt terhadap tindakan kalian pada umat islam Syria saat ini...sblm Allah segera membalas tindakan kejahatan kalian dengan menimpakan balasan siksaan nya terhadap kalian semua.." 


BERITA LANJUT DI SINI: 

http://arabic.cnn.com/2012/middle_east/10/13/qardawi.speech/ 

------------------------------------------------66---------------------------------- 


MAKLUMAT YG DITERIMA menunjukkan ribuan pejuang2 syiah dari seluruh negara teluk sudah pun mula memasuki wilayah Syria..sebagaimana yg sudah didedahkan sblm ini... 

terbaru lebih mayat lebih 70 org pejuang syiah Hizbola yg telah terkorban dalam pertempuran di sekitar Aleppo dan Damsyik pada 2 minggu lepas telah diminta oleh pihak Hizbola dengan pertukaran tahanan antara pejuang FSA dan mereka.. 

kini semakin ramai pejuang2 hizbola, Iran dan Iraq ditahan atau terkorban dlm pertempuran dengan pejuang2 cucu cicit sayyidina Khalid al-Walid r.a ...Allahuakbar!! 

KETUA pemerintah pejuang2 FSA bagi bandar Dair Zour di utara Syria telah mengarahkan semua pejuang2/ mujahideen agar bersedia menghadapi kedatangan tentera2 aL-MEHDI dari Iraq dan tentera Revolusi Iran secara besar2an pada bila2 masa dari skrg....!!....sebagaimana yg telah dilaporkan sebelum ini.. 


walaupun sebenarnya mereka telah lama datang membantu tentera rejim Assad dan bertempur menghadapi pejuang2 Syria di Damsyik, Aleppo , Homes dan Idlib namun dengan bilangan yg sederhana... 

difahamkan sehingga kini paling kurang sudah lebih 20 RIBU pejuang2 Iran/Iraq/Hizbola Lubnan sudah pun berada di bumi Syria...membantu tentera rejim Assad menggempur pejuang2 dan memerangi rakyat awam Syria yg tak berdosa... 

namun tidak sedikit dari jumlah tersebut dilaporkan telah terkorban sewaktu bertempur memerangi CucuCicit para Sahabat Rasulullah saw khasnya zuriat Sayyidina Mu'awiyah dan Khalid ibnil -Walid رضي الله عنهم أجمعين... 

berikut klip (kenyataan) terbaru oleh ketua pemerintah bahagian Dair Zour tersebut : 

 

--------------------------------------66------------------------------------ 

terkini: 27/9/2012: 

GEMPAR: 

REJIM SYRIA BERSAMA KUASA2 SYIAH SERANTAU DIJANGKA AKAN MENGGEMPUR KOTA2 YG DITAWAN PARA MUJAHIDEN/ PEJUANG FSA...sebagaimana yg didedahkan oleh suatu sumber yg rapat dengan Muqtada Sadr di Iraq.. 

Rancangan ini akan melibatkan kuasa2 syiah termasuk IRAN, IRAQ, LUBNAN, pejuang2 syiah dari YAMAN dll.....Ia dijangka akan dilaksanakan sebelum atau pada 20 OKTOBER nanti!! 


yg menjadi ajenda utama rancangan pakatan kuasa2 syiah ini ialah menawan semula kota2 utara Syria khasnya Aleppo yg saat ini dlm kawalan pihak pejuang...

rancangan ini akan melibatkan tentera/pejuang dari negara2 syiah serantau yg terbesar sejak tercetusnya revolusi lebih 18 bulan lalu.. 

وقال المصدر الصدري: ان مقاتلين من تنظيمات شيعية مسلحة بينها “حزب الله” في لبنان والحوثيين في اليمن و”عصائب أهل الحق” وحركة “حزب الله” ومجاميع منشقة عن “جيش المهدي” و”منظمة بدر” من العراق إضافة الى “فيلق القدس” الايراني, ستكون في طليعة القوات التي ستقتحم مدن حلب وحمص وحماة ودير الزور ودرعا وإدلب وبعض احياء دمشق وريفها والرقة وبقية المناطق الثائرة.
 

antara pasukan tentera yg akan terlibat membantu rejim Basyar kali ini ialahHizbola Lubnan, Hawthiyyin Yaman, 'Asaaeb ahlil haq', jaisy Mahdi, iraq dan lain2 pecahannya spt gerakan al- Badar , Filaq Quds Iran yg akan bersama2 tentera rejim Syria dlm menggempur pejuang2 @ Cucucicit SAHABAT R.A yg terdapat di bandar2 Homes, Aleppo, Hama, Dair Zour, Dar'aa, Idlib DLL.. 

berita lanjut baca di sini: 

http://www.balladnews.com/?p=12882 






WAJAH SEBENAR IRAN DAN FATWA ULAMA SYIAH 

 

Ahmadi Najad (Presiden Iran): " adalah menjadi suatu kewajipan bagi kita utk membantu (pertahan) rejim Syria walau dengan apa jua cara..." 

Hasan Nasrola: " tiada berlaku apa2 kebangkitan pun di Syria..malah rejim Basyar masih mendapat sokongan majoriti rakyatnya.." ?? 

Ali Sistani (Ulama syiah terkenal): " barangsiapa yg mahu membela mazhab (Syiah) kita maka dia mestilah berusaha membantu Basyar, barangsiapa yg cuai maka sebenarnya dia hanya akan membantu pembunuh2 Husein yg kafir golongan Nawaseb!" ?? 

Yaser Habib al-khabith: " wajib ke atas Hizbolla Lubnan utk masuk campur tangan segera bagi menyelamatkan makam2/tempat2 ziarah kaum syiah di Syria dari ancaman2 kaum nawaseb (muslimin)" 

Ali al-Kuraani: " yg menjadi para pengganas di Syria skrg ialah pengikut2 dan cucucicit keturunan Abu Sufyan dan tentera2 Yazed " ?? 

Ahmed Jennati (ulama paling kanan Iran) : " wajib ke atas org syiah arab masuk ke Syria dan berjuang bersama2 rejim Syria..agar ia tidak jatuh ke tangan musuh2 syiah " 

TIDAKKAH INI SEBESAR2 BUKTI ATAS PERMUSUHAN LAMA KAUM SYIAH TERHADAP KAUM MUSLIMIN........MERENTASI RIBUAN TAHUN..?? 

masih banyak lagi fatwa ulama2 mereka yg mengharuskan membunuh dan memerangi kaum muslimin khasnya di Syria yg bangkit hanya kerana menuntut keadilan dan kebebasan spt apa yg berlaku di Mesir Tunisia ... 



Cool Rolling Eyes 


 

7 SEPTEMBER 2012....ialah hari intifadhah umat dalam menyatakan sokongan dan simpati kepada rakyat Syria yg tertindas yg akan diadakan di seluruh dunia..mari sama2 raikan hari tersebut...! 

KINI sudah 30 ribu org maut..100 ribu hilang..3 juta jadi pelarian dlm dan luar negeri..150 ribu dlm tahanan...setelah para penguasa negara islam mendiamkan dan membisu, apakah rakyat di negara2 Islam tersebut pula turut sama membisu?? 






Sadis !!


alangkah kejinya tindak tanduk rejim Nusairi dan sekutu2nya kaum PELAKNAT (SYIAH) di bumi Syam...

lihatlah pisau di tangan askar2 rejim Nusairi ini..sedang di hadapan mereka pula terdapat dua jasad yang telah terbujur kaku dlm keadaan tangan yang diikat...

sudah berapa banyak darah umat islam yang ditumpahkan oleh kaum Pelaknat......sampai bilakah umat islam hanya sekadar memerhati saudara2nya diperlakukan spt ini tanpa dpt membantu dan menyelamatkan nyawa mereka di sana..??

wahai umat,

" demi Allah jika batu pun terlihat keadaan ini pasti ia juga akan tersentuh sedih..."

" Ya Allah terimalah mereka sebagai syhada' umat ini.."

يا عرب .. يا مسلمون .. والله لو رءآها الحجر لتأثر ...

الله أكبر على من باع دينه من أجل دنياه ....

اللهم تقبل شهيدنا وتغمده برحمتك يا الله يا الله .....
 

kaum 'pelaknat' (syiah) dari Iran, Lubnan dan Iraq berduyun2 datang membantu rejim Nusairi Assad dlm memerangi kaum muslimin Syria yg telah bangkit sejak 18 bulan lalu kerana menuntut kebebasan dan keadilan.. 

di bawah ini antara contoh keganasan kaum PELAKNAT terhadap kaum abriya' (org2 yg tak berdosa) di bumi Syam...bumi Anbiya' dan kampung para Sahabah r.a....... 

mangsa2 ada yg dikerat, dibakar, diletupkan dsb..realiti spt ini kini sudah mula menjadi perkara biasa di sana.. 


 

" YA ALLAH..KAMI TIADA TEMPAT MENGADU SELAIN PADA MU..YA ALLAH NUSRAH DARI MU JUA KAMI POHONKAN.." 

kata2/doa yg diulang2kan oleh masyarakat Islam Syria sejak 18 bulan lalu..

0 komen:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More