Recent Posts

Visit http://www.ipligence.com

Wednesday, March 20, 2013

Kereta Perisai "ADNAN" Disambut Lambaian Penduduk


Tidak keterlaluan sekiranya  katakan ketibaan kereta perisai "ADNAN" yang dihasilkan di Pekan, Pahang ini amat dinanti-nantikan bukan sahaja oleh pasukan keselamatan kita di Lahad Datu, tetapi juga oleh seluruh rakyat Malaysia. Kehadiran kereta perisai ini amat membantu pasukan keselamatan khususnya dalam menjejaki pengganas di kawasan Zon Merah berdasarkan keadaan geografinya yang berbukit-bukau, berpaya dan lembah.

ACV-300 versi Malaysia dinamakan sebagai Adnan, bersempena Adnan bin Saidi, seorang askar Melayu berpangkat Leftenan yang terlibat dalam Pertempuran Singapura semasa Perang Dunia II.

Semua keluaran dikilangkan di Pekan, Pahang. ACV-300 boleh dipasang dengan pelbagai jenis Turet berdasarkan kehendak pembeli. Juga dilengkapi dengan ruang khas membolehkan pasukan infantri menembak tanpa perlu keluar dari kenderaan.


Pembangunan model terbaru dari FNSS Defense Systems' dengan menambah jumlah roda pemutar. Pertambahan ini membantu meningkatkan jumlah bebanan yang dibawah dengan jarak yang lebih jauh. Kenderaan ini adalah amphibia sepenuhnya. Kenderaan ini juga dilengkapi dengan perlindungan dari nuklear, biologi & kimia NBC, alat visual malam pasif dan pelancar bom asap










Dalam Sidang Media petang tadi telah diumumkan ketibaan kereta berperisai Adnan di Lahad Datu. Inilah antara gambar-gambar "ADNAN" yang dibawa dengan treler selepas dipindahkan dari kapal pengangkut TLDM.




















0 komen:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More