Recent Posts

Visit http://www.ipligence.com

Sunday, March 10, 2013

Pahlawan : Gambar Memberi Sejuta Makna


 



Tanpa keringat darah yang membasahi bumi merdeka ini suatu ketika dahulu, apakah layak kita menerima keamanan dan keselamatan sebagaimana kita kecapi sekarang sebelum bumi bertuah ini kembali disimbah dengan darah peperangan??

Lihatlah gambar ini, tidak tergerakkah motivasi di dalam diri setiap kita betapa nyawa tiap perwira bangsa kita dipertaruhkan untuk keamanan negara ini? Ketika aman, gaji yang mereka perolehi setiap bulan tidak juga menjadikan mereka kaya raya apatah lagi jutawan tetapi ketika darurat nyawa mereka dipertaruhkan demi secebis rasa aman dan selamat bagi seluruh masyarakat dan generasi anak bangsa kita.

Sedangkan segenlintir antara kita memandang keji pada mereka, dan mencemuh mereka? Sudahlah kamu tidak berterima kasih pada mereka, mendoakan kemenangan untuk mereka malahan kamu menganggap ini hanyalah sandiwara? Di atas anugerah keamanan dan keselamatan yg dijaga rapi oleh mereka atas izin Allah swt ini, maka sebaliknya menjadikan kamu lalai dan seolah bertanggapan peperangan yg terjadi kini hanyalah seperti di layar kaca? Sungguh jiwa kamu hampir mati kerana kecintaan kamu terhadap propaganda politik kepartian.
Tanpa mereka usahlah sesekali kita bermimpi untuk mengecapi kesemua nikmat keamanan dan keselamatan yang dianugerahi Allah swt hasil pertaruhan jiwa dan raga oleh para pahlawan negara kita yang bertuah ini..
Bunuhlah jerangkung kebencian di dalam almari hatimu sahabatku~

~Dirgahayu Pahlawanku~

--------------------------------------------------------------------------------
** Aku tersentuh apabila melihat gambar tuh, kita kecapi keamanan kerna perjuangan orang terdahulu dan sekarang..Betapa bersungguhnya mereka gigih berusaha untuk memberi kita kesenangan lebih dari nyawa mereka sendiri...~

0 komen:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More